Thursday, January 21, 2010

Kerja… Kerja… Kerja…

Hari ni merupakan hari yang sibuk bagi ku. Tak sudah sudah dengan panggilan tepon. Sini problem… sana problem… Tapi nak buat camne dah kerja. Oklah mungkin ramai yang tak tau, aku bertugas di Jabatan IT KPJ Ampang Puteri Specialist Hospital. Kerja aku cam biasa, related dengan IT. Semua kerja berkenaan IT aku kena involved. Repair PC, repair printer, troubleshoot sana… trouble shoot sini semua aku kena settlekan. Bukan tu aje. Pasang LCD projector, server monitoring, pasang PC, laptop, printer,  buat networking, pasang internet, block sana, block sini, sampai amik gambar pun aku. Boleh dikatakan semua keje related ngan IT tu kira aku punya kejelah. Facebook, ym, main game, pasang lagu kuat-kuat, tengok movie, gayut tepon, kacau orang, tu kira part time aku kat sini… hihihihi… tak delah. Tu masa rehat je. Tapi kengkadang terlepas jugak… Tapi apa-apa pun aku enjoy ngan keje aku. Best siot…

Hari ni aje aku dah settle kan 4 bijik PC yang nak kena format, tukar hard disk, pasang motherboard dan 2 laptop yang aku transformkan dari windows XP ke windows 7. Huh dasat gak aku. Patutlah aku rasa masa aku kejap je. Sampai rehat pun aku langgar. Pergh rajin sungguh aku. Wakakakaka… masuk bakul. Patutlah boleh naik pentas.

P1210338

PC yang sedang aku baraikan isi perutnya dan bakal akan dijahanamkan oleh aku. Entahlah apa masalahnya, asyik tak leh detect hard disk. Ke harus ku campakkan ke dalam sungai?….

P1210339

Inilah bentuk harddisk yang aku kena tukar pada pc kat atas tu. Ini pun bukan harddisk baru.. aku swap je ngan harddisk pc lain. Nak minta beli entah bila dapatnya…

P1210340

Setelah proses membersihkan segala daki dalam isi perutnya aku mula mengoperasikan harddisk yang nak aku tukar. Proses yang membuat aku mampu tertidur akibat kebosanan menunggu penginstallan. Ceh ok gak kalau leh tidur dulu….

P1210341

PC yang menunggu giliran untuk dijahanamkan oleh aku dan kini bersedia menghadapi segala kemungkinan. Kemungkinan akan baik seperti sediakala atau kemungkinan untuk di gunapakai segala komponen yang masih elok. Siap lah ko….

P1210342

Proses menukar harddisk selesai dan sengan di diagnos untuk mengetahui penyakit lain yang ada kat dalamnya. Proses pengformatan sedang dijalankan….

P1210343

Laptop 10 inci yang diberi kepada ku untuk dibaik pulih. Antara kerosakan yang diketahui, kamera tak berfungsi dan nak install dengan windows 7. Boleh ke? Entah aku cubalah dulu. kalau boleh oklah, kalau tak boleh aku badi windowsdia pakai windows sliding je kot… huhuhuhuhu….

1 comments:

Cahaya Azrin said...

wah2!!!!byknyew keje....hahahah...bgus2...boleh r naik pntas ag...hehhehehe