Friday, February 22, 2008

Tugas la woi....

Semalam aku rasa bosan sangat. Aku rasa tak nak gi mana-mana. Balik kerja je aku tau aku nak dok rumah. Kerja malam aku dah hampir 2 minggu aku tak datang. Malas sungguh aku nak kerja. Tau jelah bukan aku tak nak kerja dah cuma aku kecil hati ngan rakan pasukan aku. Minta aku jadi "admin" untuk diorang. Siapkan claim perbatuan diorang. Dah dekat 3 bulan aku buat untuk diorang. Aku bukan berkira sangat cuma fikir sendirilah. Kos kertas, kos printing, kos ink printer dan lain-lain. Tu belum kira aku punya kos sakit kepala dengan perangai lagi. Kini baru aku tau kenapa mendiang sarjan aku dulu, "Sarjan Ajaib" tiap-tiap bulan mengamuk. Mana tak nya, kena aku bercakap baru nak ambil SD. Takkan semua aku kena buat. Kerja aku ngan korang sama. Tapi aku kena kerja lebih ngan duit aku sendiri semata-mata nak sempurnakan claim korang. Bang oiiii.... sendiri mau ingatlah.

Dalam kul 8.15 malam, Kopral aku call tanya apa masalah aku lama tak datang tugas. Senang aku cakap, malas. Kopral aku gelabahlah pasal selama ni akulah anggota yang boleh dikatakan tiap-tiap hari datang. Dulu masa aku ngan abg usop, aku ngan dia hari-hari hadir, dan sampai pihak atas suruh kurangkan "hours" kitorang. Mana taknya. Sebulan dekat 100 lebih jam. Maksimum jam yang dibenarkan pun cuma 96 jam. So.....?

Sekarang aku tak seronok nak bertugas pasal tak macam dulu. Kopral aku suka melepak daripada buat rondaan. Aku nak tugas tapi incharge lemau... apa aku boleh buat? Dulu abg usop ada aku cukup seronok bertugas. Rasa best je pasal macam-macam kes kitorang dapat. Hrmmmm....

Dalam kul 9.00 malam tepon aku berbunyi. "SP Yusof". Aku jawab cam biasa. Aku dengar sebiji-sebiji butir kata-kata dia. Apa yang aku dengar dia cakap dia akan masuk balik. Alhamdulillah. Semangat balik aku nak kerja. Isteri aku senyum bila nampak aku bersemangat nak bertugas semula. Ermmm... Semangat aku dah kembali......

p/s : tolong jaga hati kawan...

0 comments: