Monday, May 4, 2009

Macam Macam Nak Buat...

2 benda yang membuat aku tension sekarang ni. Nak siapkan claim budak-budak Sentul dengan siapkan kerja aku kat opis. Benda yang memeningkan kepala aku. Bukan susah tapi menyusahkan. Bukan apa. Claim bebudak Sentul tu memang menyusahkan pasal sampai sekarang haram satu sen pun diorang tak bayar apa kat aku. Modal duit kertas, cartridge, ke hulu ke hilir ngan penat aku aku dulu kan. Mana taham beb. Bankrup aku. Tu pasal dah dekat sebulan aku tak hantar kat IPD. Diorang dok bising kat aku apsal tak hantar. Hek... pakai air liur bolehlah cakap. Buat sendirilah. Pasal kerja kat opis lak bukan menyusahkan tapi banyak benda yang melibatkan orang lain terpaksa aku fikirkan. Aku dah mula buat VLan. Tapi banyak benda yang aku kena lalui pasal melibatkan banyak orang. bukan senang nak arrange pasal bukan semua tempat boleh aku redah je. Dah tu aku kena deal ngan contractor pasal nak pasang server baru kat tempat kerja aku. Dah tu benda nak sampai tak lama lagi. Aku nyer VLan tak siap lagi. Mangkuk tul....

Apa aku nak buat sekarang? Erm... Ada satu benda lagi aku tak cerita. Ni pasal Volleyball (Bola Tampar). Aku ada buat proposal kat hospital aku ni nak adakan latihan dan tubuh kelab sukan bola tampar. Proposal tu dah aku anta. Cuma tunggu approval dari Presiden KSR. Kalau lulus, aku kena buat something yang aku rasa boleh memajukan sukan ni untuk hospital aku. Bukan apa. Setiap penyertaan yang kitarang masuk dalam sukan bola tampar ni, tak pernah menang. Masuk quarter final pun haram. Mana tak nya. Bila ada pertandingan je dua bulan sebelum pertandingan baru nak training. Orang lain semua training setiap minggu. Makan kutuklah... Nak buat camne. So aku amik inisiatif untuk majukan bola tampar ni bagi melatih pasukan suoaya jadi champion. Aku ni tak lah hebat sangat. Tapi setakat nak latih sampai boleh main tu oklah. So tengok jelah nanti.

0 comments: