Wednesday, May 6, 2009

Program Sekolah Anak Angkat

Aku ke Pusat Sukan DBKL di Titiwangsa pagi tadi. Cadangnya nak tempah gelanggang bola tampar yang telah dirancangkan setiap hari Rabu ngan Jumaat. Alih-alih banyak hari yang dah full book. Aku dapat book 4 hari je. Tu pun nak hujung bulan. Arghhh... tension aku. Mana taknya. Game lagi sebulan. Tak training apa pun. Salah aku ke? Ini pun aku rasa inisiatif aku untuk memajukan sukan bola tampar kat tempat kerja aku. Dah sampai hari ni tak de sapa nak booking court. Last-last aku jugak. Esok kalau kalah jangan nak salahkan aku. Pengurus ada... dia buat apa. kalau macam ni baik aku sendiri lantik diri aku jadi pengurus cum pemain cum jurulatih cum aku yang letih. Siot tul...

Abih je booking court aku terus balik. Tapi sebelum balik tu aku rasa macam gatal je nak pegi ke sekolah kot-kot ada gelanggang yang boleh aku tumpang main dan buat latihan. Aku gilah ke Sekolah Menengah dekat-dekat tempat kerja aku. Aku ada buat proposal untuk sekolah anak angkat bagi sukan bola tampar. Benda ni aku ada usulkan pada KSR dan presiden KSR setuju ngan cadangan aku. So nak jadi cerita aku jumpalah seorang cikgu sukan ssekolah tu dan aku usulkan cadangan aku itu. Memberansangkan, cikgu tu amat berminat dengan usul yang aku berikan dan dia dah buatkan appoinment untuk aku berjumpa dengan Guru Penyelia bahagian Kokurikulum. Kebetulan cikgu tu ke Sarawak. Esok baru balik. So aku kena jumpa cikgu tu hari Khamis ni dan kemungkinan aku akan dipertemukan dengan Pengetua sekolah. Wah... seriau aku bila usul aku hampir jadi kenyataan. Huhuhuhu...

Lepas je balik dari sekolah tu aku terus jumpa Jaafar pasal dia salah seorang daripada AJK Biro Sukan KSR. Aku bagitau dia. Dia seronok ngan apa yang aku buat dan aku terus ajak dia teman aku untuk jumpa ngan cikgu tu hari Khamis ni. So harap nanti usul aku tu pada sekolah dapat direalisasikan. Program aku ni aku nak jalankan seminggu 2 kali. So lepas ni harap tak de lagi orang kecoh pasal tak cukup latihan. Ha... amik kau. Tapi dalam benak hati aku... mampu ke aku laksanakan. Aku kena cari assistant camni. Lagi satu yang aku risau sangat tau apa? Aku takut tak de orang dari APSH nak join aku untuk program ni. Aku jelah yang kena handle sorang nanti. Penat siot....

So korang doalah supaya program aku ni berjalan lancar dan penyertaan dari APSH menggalakkan. Kalau tak, masak aku.

0 comments: