Tuesday, March 11, 2008

Apa dah jadi?

Heran aku. Apa dah jadi ngan Malaysia ni. Sama ada rakyat dah mula nak pembaharuan atau dah mula muak dengan pemerintahan. Tapi apa pun kita dalam negara demokrasi semua tu perlu kita terima dengan hati yang terbuka.
Terfikir juga aku contoh macam semalam indek saham merundum jatuh sampai tak pernah ditutup selama sejam dah mula menampakkan kemerosotan. Jangan jadi macam tahun 1997-1998 sudah. Yang penting perkara tu perlu ditangani semua dengan bijak. Aku risau gak kalau-kalau keputusan pilihanraya yang boleh dikatakan BN gagal mempertahankan kerusi Parlimen dan DUN jatuh ketangan BA menjadikan ketidak tentuan pasaran saham sekarang. Walaupun hanya menang majoriti mudah tak sampai 2/3, tapi BN masih boleh memerintah negara.
Aku masih pening ngan negeri kelahiran aku. PERAK. Aku harap sangat yang menjadi menteri besar sana biarlah orang islam. Kita negeri beraja. Jangan sampai jatuh ketangan orang bukan islam. Kepada orang yang bukan beragama islam tu, sendiri fikirlah. Malaysia negara berdaulat dan negara intitusi beraja. Sendiri mau ingat. Jangan lupa pada asal kewujudan Malaysia. Takkan nak melawan agong dan sultan kot. Anak cina makan pengat sendiri mau ingat.
Well.. apa-apa pun aku tetap harap pemerintahan yang bakal di jalankan janganlah ada sikap kepentingan parti atau kira warna kulit. Aku sokong pembangunan. Aku harap kebangkitan semula Malaysia. Aku sayangkan Malaysia. Kalau tak takkan aku sanggup bersengkang mata dan berkorban untuk keharmonian negara kita ni. Aku sekarang berada di pihak berkecuali. BN bukan, PKR bukan, PAS bukan, BEBAS bukan dan DAP lagilah. Aku tak boleh sokong mana-mana. Kalau sokong.... nak mampos. Yang penting apa yang aku pangkah masa mengundi itu hari dah tentu menjadi rahsia aku. Well pada semua yang mengundi tempoh hari harap semua berpuas hati atas pilihan anda.

0 comments: