Sunday, August 24, 2008

Mari Merepair PC Di Musim Hujan

Sejuk giler hari ni. Rasa cam nak tido je. Hujan start kul 1.45 petang tadi buat aku malas nak buat apa-apa. Tulah rasa tetiba je aku teringat nak update blog aku ni yang rasanya dah lama tak aku update. Adik-adik aku bising pasal aku tak update blog aku ni. Bukan apa. Rasa macam tak de topik atau benda menarik nak aku bubuh kat sini. Huawaaarrgghhh... Ngantuk rasanya. Tido best ni, tapi tak leh pasal aku ada mission yang nak kena aku siapkan. Ada orang anto PC kat aku nak kena aku repair. Ada jugak yang boleh masyuk. Huhuhu... PC yang aku nak buat ni tuan dia cakap tak leh start. Macam-macam dia buat tapi tak leh start jugak. So tugas aku nak kena hidupkan PC dia tu. So let do it.

Gambar yang aku amik dari tingkap tempat pertapaan aku. Lebat jugak hujan.

Ni pulak gambar dari tingkap bilik peraduan aku. Basah. Aku rasa cam nak tido je lapak amik gambar ni. Sejuk. Tapi tak boleh pasal aku ada tugas khas.

Hahahaha... Nilah tugas yang menanti aku. Akan aku bedah siasat dia untuk mengetahui punca kerosakan sebenar.

CPU yang bakal dibaraikan oleh aku. Harap tak delah rosak teruk. Kalau teruk gile aku akan menasihatkan empunya CPU ni menguburinya ke dalam sungai. Muahahaha...

Inilah rupa CPU yang telah dibaraikan oleh aku. Ceh penuh habuk ngan sawang.

Tugas aku membaikpulih komputer kat atas telah pun berjaya disempurnakan dengan jayanya. Setelah dibedah siasat atau lebih dikenali sebagai "post mortem" didapati RAM dia dah kaput. Jadi setelah aku menukar RAM dari 256 kepada 512, jadi PC tu telah dengan ceria dan bahagianya menonjolkan imej yang diperlukan. So settle. Esok aku kena antolah PC ni kepada yang empunya.

p/s: Siapa ada masalah PC/Laptop boleh hubungi saya. Harga amat berpatutan.

0 comments: