Thursday, August 7, 2008

Hari Ini Dalam Sejarah

Ok. Hari ni aku nak cerita sikit pasal benda yang berlaku pada aku hari ni. Nak tau? Hari ni aku jadi famous jap pasal satu Malaysia tengok muka aku kat dalam paper. Dalam Utusan Malaysia, The Star, Nang Niang Siang Pau, Harian Metro ngan The Sun. Macam tak percaya aku boleh masuk dalam paper tu. Well nak buat camne. Dah rezeki. Muahahahaha...

Camni ceritanya. Aku ngan adik aku tuhari try jadi trial user untuk satu product broadband ni. P1 W1max. Masa tu aku nak balik kampung ngan isteri dan adik-adik untuk majlis pertunangan adik aku yang no 3 - Alang. So masa nak balik tu Angah ajak aku pegi Sentul Raya pasal dia dapat flyers P1 W1max kat umah dia. Register untuk free 2 minggu sebagai trial user. Benda free siapa tak nak. Aku pun meng"register"kan diri aku lepas Angah register. So nak dijadikan cerita, 3 hari lepas tu diorang tepon aku pasal nak hantar device atau erti kata yang senang diorang nak install benda tu. Tapi bukan install pun. Dia pas kat aku je. Pasal dia kata cucuk je benda tu kat PC. Memang senang. Plug in je kat network port kat belakang CPU tu. So aku trylah. Pergh... result dia selama 2 minggu aku pakai, memang laju gile. Syok melayari internet dan time aku nak update blog ni pun smooth giler. Lepas je 2 minggu tu aku dapat call daripada orang P1. Masa tu aku kat IPD. Tengah buat elaun anggota Sentul.

Masa dia call aku tu, aku ingat dia nak cakap pasal nak amik barang dia yang telah dipinjamkan pada aku. Rupanya dia tanya kat aku macamana dengan service yang diorang bagi. Aku cuma cakap cantik. Memang laju connection internet tu. So tak de masalah. Dia cakap lagi berminat tak nak mendaftar jadi pelanggan. So aku kata aku memang berminat pasal tak connection tak macam telco yang lain. So aku tanya dengan lebih detail camne nak subscribe? So dia ceritalah camtu camni. (Detail aku tak leh bagitau pasal dah agreement menyatakan aku takleh memecahkan rahsia sebagai trial user). So semuanya jelas dah pakej yang diberi pada aku pun cukup menarik sekali. So aku pun bersetuju untuk jadi pelanggan. Then satu benda yang mengejutkan aku dia cakap aku adalah orang pertama yang melanggan product dia. Macam mimpi lak aku. Aku cakap kat dia takkan berjuta orang kat Malaysia ni aku orang pertama. Dia kata... Yes you are the first P1 W1MAX subscriber. Hihihi... Gelak besar aku. Then dia cakap lepas ni dia nak call adik aku. La... Angah jadi orang kedua? Muahahaha. Pada hal dia yang register dulu. Luck aku.

So lepas tu dia kata nak jumpa aku. dalam 2 hari lagi. Dan masa dia jumpa aku masa tu kat opis. Satu lagi kejutan dia buat. Aku setuju nak jumpa. Aku ingat dia sorang je nak jumpa aku ngan Angah. Rupanya dia bawa semua team dia dari bos sampai Operation Manager dia. Kira-kira 7 orang semua. Siap diorang amik gambar aku. Gempak siot. Dan macam-macam lagi kejutan yang diaorang buat. Lepas tu datang umah aku buat penggambaran interview. Dan yang terbaru diorang jemput aku ke majlis Press Conference kat Mandarin Oriental Hotel. Jadi Instant Celebrity aku, adik aku ngan 5 lagi subscriber. Sepatutnya 10, lagi 3 tak dapat hadir. Dalam pada masa yang sama aku, Angah dan 8 lagi dijemput hadir untuk majlis pelancaran P1 W1MAX Broadband di Hotel yang sama pada 19hb.

So hari ni muka aku terpampang kat paper. So kalau tak percaya aku dah jadi duta product P1 W1MAX (konon), tengoklah kat bawah ni.


Gambar aku sedut dari blog adik-adik aku.

Gambar dalam Akhbar Utusan Malaysia mukasurat 8.

Aku (1 dari kiri) Angah (3 dari kiri) dan rakan langganan aku bersama CEO Packet 1 En Micheal Lai.

Gambar dalam Akhbar Harian Metro di ruangan IT@Metro

Gambar aku dalam Media Elektronik dan akhbar The Star.

So rasanya memang hari ini hari bersejarah aku pasal liputan akhbar yang meluas. Selain aku tak glamour macam artis ok apadapat jugak aku interframe muka aku. Muahahaha. Dulu ada gak muka aku masuk dalam surat khabar. Tapi tu dalam cerita pasal Tamat Latihan Sukarelawan Polis dan jugak pasal kes adik Nurin Jazlin ngan adik Sharlinie yang hilang tu. Jadi nanti kalau ada cerita yang lebih menarik pasal aku, aku tulis lagi.

p/s: P1 W1MAX. Cuba dulu baru tau.

0 comments: