Monday, June 9, 2008

Lagi-lagi kenduri...

Cuti minggu ni aku berada Felda Palong 5 Gemas Negeri Sembilan. Dah dekat sangat ngan rumah mertua aku. Kali ni aku sekali lagi menghadirkan diri dalam majlis perkahwinan adik member isteri aku. Aku dah anggap dia macam adik aku sendiri. Majlis diadakan cukup sederhana tapi meriah. Aku turut sibuk dalam persediaan majlis perkahwinan dia. Maklumlah. Adik aku ni anak yatim piatu tambahan pulak dia perempuan. Adik beradik dia pun semua perempuan. Kira tiada orang lelaki langsung. Bapak dia setahun lalu meninggal dunia. Pastu kira 3 bulan lepas mak dia pulak pergi. Memang sedia. Dia cukup rapat dengan aku sewaktu aku kerja kat Seremban dulu. Memang kira dah macam adik sendiri.

Aku cuba memotretkan majlis dia sebaik mungkin walaupun ada cameraman sendiri yang telah ditempah. Tapi aku cuba untuk ambil gambar sebaik mungkin. Tambahan pula aku cukup minat dalam bidang fotografi ni. Dan sekarang aku tengah berjinak-jinak dalam bidang ni. Walaupun kamera aku ni kira kamera murah dah aku sedang belajar untuk belajar teknik sudut. Nanti aku mungkin aku cuba untuk mempelajari ilmu ni secara serius. Dan aku cukup impikan untuk mendapatkan kamera yang high quality dan sememangnya khusus untuk photographer. Aku akan cuba capai impian aku.

Kat bawah ni adalah antara gambar-gambar yang aku ambil masa majlis tersebut.




Aku sempat belasah 2 lagu kat sini. Hihihihi....

0 comments: