Wednesday, May 28, 2008

Kad Hari Bapa

Hari Bapa bakal tiba. Aku ngan adik beradik aku dan tak lupa isteri aku dah plan nak bagi kad ucapan “Selamat Hari Bapa”. Sepertimana ucapan yang telah kitaorang bagi pada mak tempohari masa sambutan “Hari Ibu”, kiraorang pun kena buat cam tu pada abah. Plan asal Angah nak beli kad dan aku tak nak Angah terkena macam tuhari jadi aku mengilhamkan idea supaya adik aku, Alang buat kad tu. Alang dah semestinya creative dalam pembikinan kad atau whatever yang relate ngan grafik atau design ni. Sesiapa yang nak buat kad kahwin ke.. greeting kad ke... kad bertunang ke... atau apa je yang sangkut paut pasal design printing ni kasi tau aku. Aku rekemen kat adik aku. Pasal harga ikut design yang di minta. Nak kawtim..kawtin ngan adik aku. Aku tak tau pasal harga. (Ceh promote siot)...

Well, semalam rupanya Alang dah siapkan kad tu dan dia dah pas kat Angah. Ni baru pagi ni aku dapat daripada Angah dan aku ngan isteri aku dah sign dan tulis apa yang patut pada kad “Hari Bapa” yang Alang buat. Cantik siot. Siap ada meaning lagi. Memang dalam maksud dia. Pergh... Buat Alang, thank you so much.

Now, kerja si Angah lak pas benda tu kat Adik. Adik aku ni lak kat Jerantut. Dia tak dapat turun untuk mencatatkan memori “Hari Bapa” pada kad di KL ni. So Angah kena pos lak kat dia. Aku tak nak sorang pun miss sign dan bagi kata-kata kat kat tu. Semua kena ada. Kira ni first time kitaorang wish “Hari Ibu dan Bapa” sama-sama. Dulu semua kira buat sendiri-sendiri. Kali ni semua bermuafakat nak bersatu sambut hari keramat tu. Buat Angah.. Thank you for remind us to get together.

Nanti kad tu dah sampai kat Adik, dan dia dah buat sama macam kitaorang buat, tugas dia lak kena hantar dan pos kad tu ke kampung. Tak de sorang pun boleh miss. Kalau nak miss biar miss semua. Tapi harap semua ok. Tahun ni tahun yang bermakna bagi aku pasal aku dapat rasakan aku ngan adik beradik aku dah mula bersatu. Aku rasa terlalu dekat ngan diorang. Dulu kitaorang ada je yang tak kena. Asal jumpa je mesti tak sefahaman. Ada je yang tak kena. Tapi sekarang semua dah berubah. Angah dah dapat kerja yang baik. Alang dah mula Berjaya dan tak lama lagi dah nak berumah tangga. Adik dah stabil ngan kerja kerajaan dan aku syukur dah mula hidup baru bersama isteri aku yang tercinta. Dan sekarang dia dah pun mengandung lebih kurang 3 bulan setengah. Happy siot. Well apa pun berkat usaha adik adik aku yang tak jemu nak menyatukan kitaorang semua aku amat berterima kasih. Buat adik yang jauh daripada kita orang ni thank you for your supporting and coming to visit us.

Aku... Apa sumbangan yang aku dah buat untuk kali ni. Rasa macam tak de je. Rasanya aku bagi idea je. Idea? Orang lain pun boleh bagi idea. Entahlah. Alang dah buat kad. Angah ke sana sini anta kad pada aku dan siap pos kad tu kat adik. Adik lak siap poskan ke kampung. Aku?.... sekadar cukupkan korum lak. Ceh. Buat adik-adik aku... Sorry pasal tak bagi apa-apa komitmen. Apa-apa pun aku bangga ngan adik-adik aku. Tanpa aku diorang boleh berdiri dengan sendirinya.


Kau melindungi kami


Air di cincang tak akan putus malah terus bertaut.

0 comments: