Tuesday, March 24, 2009

Pening...pening

Pening... pening... tu yang mampu aku sebut dan aku lalui. Sistem kat opis aku dah jadi macam g*****g. Pening siot. Dari malam minggu tu hari dia buat pasal, membawak sampai hari ni. Aku dah lah tak diberi latihan formal untuk menangani masalah yang terjadi. So kena pepandai akulah camne nak aku solve kan. Bebulu siot. Usik tu tak jadi ... usik ni tak jadi. Rasa cam nak pecah kepala ni memikirkannya. Kalau aku tak fikirkan siapa nak pikir? Tak pelah nak buat camne dah kerja aku. Aku kena hadapinya dengan tabah. Takpelah... aku sure tak lama lagi aku dapat solvekan masalah ngan sistem ni.

Lately aku terasa sangat badan aku terlalu letih dan terlalu sengal. Aku macam tak cukup rehat. Kat opis ngan kerja yang kena aku lalui. Kat luar aku kena buat part time aku tu. Kat umah barulah dapat rehat. Tapi mana masanya? Nak betul-beul rehat aku rasa aku kena bercuti lama. Cam tahun lepas dapat jugaklah aku rehat sambil makan angin ke Langkawi. Tahun ni aku bercadang nak ke Penang, tapi entahlah. Rasa cam tak de je. Nak-nak lak aku terima berita yang tak berapa menyenangkan hati aku dan benda yang membuat hati aku hancur dan punah. Serabut fikiran aku. Dan bertambah letih buatnya. Aku nak tenangkan fikiran aku tapi aku tak tahu camne caranya. Tapi aku harap sangat aku dapat menenangkan diri dan hati aku agar dapat aku menghilangkan keletihan yang aku hadapi sekarang ni. Letih ngan keadaan, letih ngan situasi, letih ngan apa yang berlaku dan lebih-lebih lagi aku letih nak tulis kat blog ni pasal aku pun tak tau apa yang aku nak tulis. Eh... apa yang aku merepek ni? Ah... sambung nantilah.

0 comments: